برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
Acrobatکاربرگ و آزمون فصل۱۱ علوم اول دبستان.jpg

آزمون و کاربرگ فصل ۱۱،علوم اول دبستان بهمراه خلاصه فصل

کاربران محترم همیشه همراه مام پلاس، ما در این پست برای شما آزمون و کاربرگ فصل ۱۱،علوم اول ابتدایی به همراه خلاصه فصل و همچنین در آخر پست فایل pdf آزمون و کاربرگ فصل ۱۱علوم اول ابتدایی را قرار داده ایم، برای یادگیری بهتر کاربرگ ها را چاپ کنید.

خلاصه فصل ۱۱_دنیای سرد و گرم_علوم اول دبستان

در آفتاب هوا گرم است و در سایه هوا خنک است آدم برفی در گرما و جایی که خورشید می تابد زودتر آب می.شود آدم برفی در سایه دیرتر آب می شود.

در فصل تابستان هوا گرم است و لباس سفید و نازک باید پوشید تا گرما را به خود نگیرد. در فصل زمستان باید لباس ضخیم و پشمی و تیره پوشید چون تمام گرمای خورشید را به خود می گیرد و زود تر گرم می شوند.

جانورانی که مو و پشم و چربی بیشتری در بدن خود داشته باشند مانند شتر دو کوهانه که هم پشم کلفت تر و بیشتر و هم چربی بیشتری در کوهانش دارد و می تواند در جای سرد تری زندگی کند.

در گذشته و در فصل سرما مردم یخ را در زمین انبار و جمع می کردند تا در گرمای تابستان از آن استفاده کنند به این محلها انبار یخ و یا یخچال می گویند.

اگر بخواهیم برای آدم برفی لباس تهیه تا دیر آب شود از رنگ روشن چون گرما خورشید را از خود عبور می دهد

ایران مناطق گرم و سرد دارد. در کوهستان برف زیاد و هوا سرد است و در بیابان و مناطق غیر کوهستانی مانند کویرها و بیابان هوا بسیار گرم است.

برای گرم کردن خانه از بخاری گازی و شوفاژ استفاده میشود در جای که نفت و گاز نیست از کرسی زغالی استفاده می.شود. برای پختن غذا به گرما و آتش نیاز است و گرما و نور زمین از خورشید است. خورشید از پر نورترین و گرم ترین چیزی است که می شناسید.

نایلون سیاه چون تیره است و گرما را به خود میگیرد زودتر از نایلون سفید گرم میشود.

برای هدر رفتن گرما در خانه درها را میبندیم و پشت پنجره پرده می زنیم و در زمستان جلوی پنجره کولر را بگیریم تا هوای سرد کم تر وارد خانه شود.

برای تهیه غذا و و گرم کردن خانه و بسیاری از شغلها مانند نانوایی و کوره پزی و طلاسازی و کارخانه برای کارهایشان به گرما نیاز دارند.

برخی وسایل مانند بخاری و اتو و سماور فقط گرما دارند. برخی وسایل مثل لامپ و چراغ قوه نور دارند آتش و خورشید و شمع روشن هم نور و گرما دارند.

آدم برفی نوشیدنی گرم و داغ را چون زودتر آب میشود. دوست ندارند. چای و قهوه وسوپ نوشیدنی داغ هستند. بستنی و فالوده و یخ و شربت و نوشابه نوشدنی سرد

هستند.

در شمع قسمتی که روشن است و شعله دارد گرما و نور بیشتری دارد.

درگذشته برای صاف کردن لباس شسسته شده و از بین بردن چین و چروک از گرمای اتو استفاده میشود.

وقتی بخاری میسوزد و در اثر سوختن اتش یک گاز سمی خطرناک که همان گاز کربن است تولید میکرد وقتی دودکش مناسب بخاری نداشته باشد و هوای محیط بسته باشد این گاز سمی در هوا زیاد می.شود. که باعث خواب آلودگی و بی هوشی و مرگ موجودات زنده میشود.


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود